środa, 13 lipca 2016

5. KILKA SŁÓW O MOTYWACJI

PODOBA CI SIĘ TWOJE ŻYCIE ???

Stań przed lustrem. Spójrz sobie samemu w oczy i zadaj sobie to bardzo proste pytanie. Tak proste, że rozwiązuje od razu worek myśli,pod warunkiem, że szczerze przyjrzysz się sobie i swojemu życiu. Jeśli podoba ci się wszytko co widzisz i wszystko co myślisz, jeśli jesteś szczęśliwy w takim życiu, jakie masz to w porządku. Żyj tak dalej i ciesz się życiem!

Mi nie podobało się moje życie. Żyłam wiele lat w rozkroku między dwoma krajami pracując jako opiekunka osób starszych w Niemczech. Lubię swoją pracę, ale zawsze mnie męczyło pytanie - kiedy ja zacznę żyć też dla siebie? Tak naprawdę - nie żyłam. I chyba trzeba się porządnie wkurzyć, by w końcu coś zmienić.

Gdy trzy lata temu podejmowałam studia drogą e-learningową większość osób patrzyła na mnie ze zdziwieniem. 36 lat i studia? Takim systemem? No taki był możliwy do realizacji, więc się podjęłam tego wyzwania. Czy studia mi coś dadzą? Sam papierek niekoniecznie, ale to czego się naprawdę nauczyłam w ciągu tych trzech lat już owocuje.

W zeszłym roku poszłam na kurs prawa jazdy. Tu akurat większość patrzyła z innym zdziwieniem, pytając - czemu tak późno? No cóż... życie. Wcześniej albo nie miałam na to pieniędzy, albo czasu, bo za krótko przebywałam w Polsce. Ale dziś jestem szczęśliwą posiadaczką pierwszego w życiu samochodu i doceniam niezmiernie swoją niezależność w przemieszczaniu się.

Myślę, że w życiu nie funkcjonują takie pojęcia jak - na coś jest za późno czy na coś jest za wcześnie. To my sami musimy ustalić czas na swoje zmiany. To my sami musimy je zacząć. Oczywiście nie po to istnieje na ziemi tylu ludzi byśmy musieli wszystko sami robić, ale nikt z tych osób naszego życia za nas nie zmieni, ani nas samych. Może nam ktoś pomóc, ale za swoje życie sami jesteśmy odpowiedzialni.

Od dwóch miesięcy coraz głębiej tkwię w temacie e-biznesów. Czy to co robię, naprawdę da mi wolność finansową? Nie wiem. Ale wiem, że największą głupotą było by nie spróbować, zwłaszcza jeśli na swojej drodze spotkałam ludzi, którzy nie namawiają mnie do robienia tego, ale dają mi inną wartość - poczucie, że ja też mogę zmieniać swoje życie. Mogę mieć czas na to co kocham. Mogę działać, rozwijać się  i w końcu żyć tak jak chciałam.

A MOŻE DZIŚ JEST TWÓJ DZIEŃ NA ZMIANY ??? 
NIE MA LEPSZEJ MOTYWACJI DO DZIAŁANIA NIŻ TA,
 KTÓRA WYJDZIE OD CIEBIE SAMEGO

Polecam na dobry start do przemyśleń krótki film Michała Wawrzyniaka . A najlepiej wszystkie, które można znaleźć w sieci - bo dziś wiedzę na początek ma się za darmo. Można Michała polubić, albo znienawidzić za to, w jakiej formie daje ludziom ogromną wartość. Ja polubiłam. Kiedy wątpię ( bo każdy ma przecież takie chwile, ludźmi w końcu tylko jesteśmy, ale i AŻ! ) to wracam akurat do tego krótkiego, ale  mocnego przekazu - i działam dalej. Za krótkie jest życie, by stać w miejscu, niczego nie zmieniać, nie rozwijać się i nie żyć.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz